logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۴۰۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان ابهر مطرح کرد:

لزوم اقدام سریع شهرداری ابهر جهت ساماندهی سدمعبر

لزوم-اقدام-سریع-شهرداری-ابهر-جهت-ساماندهی-سدمعبر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان ابهر گفت: با توجه به مطالبات مردم در خصوص سد معبری که توسط مغازه‌داران در خیابان شهید مطهری و خیابان امام خمینی (ره) صورت گرفته است، شهرداری جهت ساماندهی سریع این خیابان‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

اکبر طاهری‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: تخلفات شهری با توجه به حقوق شهروندی، سلامت روان و زیبایی شهر را دچار مشکل کرده و این موضوع به سلامت اجتماعی آسیب زده و ایجاد ترافیک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه وظیفه مدیریت شهری شناخت و معرفی تخلفات شهری و آموزش شهروندان در این زمینه است، افزود: هنگامی که شهروندان یک شهر، خود را در برابر فضای شهرشان مسئول بدانند، آسیب‌هایی که سلامت این فضا را تهدید می‌کند به حداقل خواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه بعضی اشخاص با ایجاد سدمعبر به حقوق شهروندان تجاوز کرده و از معابر عمومی استفاده خصوصی می‌کنند، تأکید کرد: این مورد مغازه‌داران با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده‌رو و معابر عمومی موجب اخلال در رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند و همچنین از فضای عبور و مرور نیز تصویری نازیبا و آشفته می‌سازند.

وی با توضیح اینکه سد معبر در خیابان مطهری و امام خمینی (ره) توسط مغازه‌داران نارضایتی بسیاری را برای مردم بوجود آورده است، متذکر شد: شهرداری در خصوص ساماندهی سریع این قسمت‌ها اقدام کند‌.

طاهری‌زاده ضمن اشاره به قانون تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها و میدان و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر